Puls Parkietu

Opracowanie z dnia - 16.05.2023
  • Informacja o wycofaniu dofinansowania dla projektu realizowanego w ramach Szybkiej ścieżki. Zarząd Spółki Vivid Games S.A. (dalej jako: "Spółka", "Emitent"), informuje, że w dniu 15 maja 2023 r. otrzymał informację z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (dalej jako: "NCBiR"), zgodnie z którą, pomimo zawarcia 6 lutego 2023 pomiędzy Spółką a NCBiR umowy o dofinansowanie (dalej jako: "Umowa"), Spółka nie otrzyma dofinansowania wynikającego z umowy z uwagi na wyniki kontroli przeprowadzanej w NCBiR. Umowa dotyczy realizacji projektu technologicznego pt. "Prototyp platformy do automatyzacji generowania, rozgrywania i wyznaczania stopnia trudności poziomów blast, oparty o AI i Machine Learning" (dalej jako: "Projekt"), w ramach programu Szybka Ścieżka. NCBiR nie wskazał podstaw prawnych ani faktycznych podjęcia decyzji o braku dofinansowania projektu. Emitent oczekuje szerszych wyjaśnień ze strony NCBiR. W ocenie Emitenta brak jest podstaw prawnych do rozwiązania umowy przez NCBiR, w związku z czym Emitent dokona analizy prawnej i podejmie decyzję o potencjalnym dochodzeniu od NCBiR należnych środków i naprawienia szkody wynikłej z wycofania dofinansowania. Zarząd Spółki podejmie decyzję co do dalszego prowadzenia ww. Projektu, po uzyskaniu wyjaśnień ze strony NCBiR. (PAP Biznes)

    Komentarz DM Banku BPS. Vivid Games to deweloper gier mobilnych, znany przede wszystkim z gier z serii Real Boxing. W lutym br. Spółka zawarła umowę z NCBiR ws. projektu, którego łączna wartość dofinansowania wynosiła 3,8 mln zł. Celem projektu było stworzenie platformy umożliwiającej wyznaczanie stopnia trudności w grach, co miało być wykorzystywane w przyszłych grach. Środki z dofinansowania miały wpłynąć do Spółki w czerwcu, wzmacniając istotnie jej pozycję finansową Vivid Games. Brak wsparcia ze strony NCBiR stawia pod znakiem zapytania nie tylko możliwość prowadzenia projektu, ale także negatywnie wpływa na płynność. Spółka na koniec kwietnia posiadała zaledwie 1,07 mln zł gotówki (przy wykorzystaniu 1,25 mln zł z posiadanej linii kredytowej), w tym roku ma również do spłaty obligacje na kwotę 2,6 mln zł. Wobec braku dofinansowania oraz wykorzystania ok. 30 proc. linii kredytowej, źródłem spłaty obligacji powinna być działalność operacyjna. Ta w kwietniu uległa wprawdzie polepszeniu i narastająco od początku roku Vivid Games wypracował 0,3 mln zł zysku netto, ale wciąż Spółka wykazuje niską rentowność. W naszej ocenie, jest to informacja silnie negatywna i zakładając scenariusz negatywny (nieskuteczne odwołanie się od decyzji) istotnie zaburzająca plany rozwojowe Vivid Games. (Ł. Bryl) 

    Podsumowanie sesji 15.05.2023

    16.05.2023

Zastrzeżenia prawne

Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.

W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.

Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.

Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .

Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz. 1231).