Puls Parkietu

Opracowanie z dnia - 13.09.2022
  • Answear miał w I półroczu 20,2 mln zł EBITDA, wzrost o 14,4 proc. rdr. Answear, platforma cyfrowej sprzedaży odzieży, miała w pierwszym półroczu 2022 roku 20,2 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o 14,4 proc. rdr. Przychody wzrosły o 39,4 proc. rdr do 375,7 mln zł - podała spółka w raporcie półrocznym. Z wyliczeń PAP Biznes wynika, że w samym II kwartale EBITDA wyniosła 16,7 mln zł i była wyższa od oczekiwań o ponad 21 proc. Zysk netto w I półroczu wyniósł 3,9 mln zł i był niższy o blisko 56 proc. rdr. W samym II kwartale spółka zanotowała 7,2 mln zł zysku netto, analitycy oczekiwali tymczasem wyniku na poziomie 5,3 mln zł. Spółka podała w raporcie, że EBITDA skorygowana wyniosła w I połowie roku prawie 24 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 16 proc. rdr. "Z jednej strony utrzymujemy dynamiczne wzrosty, z drugiej znacznie poprawiliśmy rentowność względem ostatniego kwartału oraz zeszłego roku. Pokazuje to, że mimo trudnego otoczenia rynkowego nasz biznes ma się dobrze i jest w stanie poprawiać wyniki. To zasługa stale wzbogacanej oferty produktowej, silnej pozycji rynkowej, a także mocnej dywersyfikacji geograficznej oraz odpowiedniego dotarcia do naszych klientów" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek. Jak podano, wyniki w samym II kwartale nie były obciążone żadnymi jednorazowymi wydarzeniami i kosztami jak w przypadku I kwartału 2022 r., a w sprzedaży dominowała nowa kolekcja wiosna-lato ’22, co miało istotny wpływ na poprawę rentowności spółki. (…) (PAP Biznes)

    Komentarz DM Banku BPS. Wyniki Answeara za II kwartał oceniamy jako dobre i lepsze od oczekiwań. Zysk EBITDA wyniósł 16,7 mln zł, co oznacza prawie 5-krotny wzrost względem poprzedniego kwartału i 72,5 proc. więcej r/r. Jednocześnie wynik EBITDA był wyższy o 21 proc. niż zakładał konsensus. Na poziomie zysku netto Spółce również udało się pozytywnie zaskoczyć rynek. W II kwartale Answear wypracował 7,2 mln zł zysku netto, podczas gdy spodziewano się wyniku na poziomie 5,3 mln zł. Spółka poprawiła tym samym rentowność netto względem poprzedniego kwartału, w którym Answear odnotował stratę w wysokości minus 3,345 mln zł oraz w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego (5,718 mln zł zysku netto). Answear kontynuuje trajektorię wzrostową, na rynkach europejskich (z wyłączeniem Polski) przychody wzrosły o 56 proc., a Spółka rozpoczęła sprzedaż w nowych kraju, Słowenii. Odbudowuje się także rynek ukraiński, na którym sprzedaż zbliżyła się w II półroczu do poziomu sprzed roku. Łącznie Answear obecny jest na 11 rynkach. Uważamy, że mimo trudnego otoczenia makroekonomicznego i wyzwań logistycznych, na perspektywy dalszej ekspansji należy patrzeć pozytywnie. Od początku roku notowania Spółki spadły o 38,3 proc., natomiast od dwóch miesięcy akcje poruszają się w przedziale konsolidacyjnym 16 -19 zł. W naszej ocenie dobre i lepsze od oczekiwań wyniki mogą stanowić pozytywny impuls do wyjścia z trendu bocznego. (Ł. Bryl)

    13.09

Zastrzeżenia prawne

Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.

W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.

Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.

Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .

Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz. 1231).