Grupa LPP miała w II kw. 595 mln zł zysku operacyjnego i 459,1 mln zł zysku netto. Grupa LPP miała w drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 595 mln zł zysku operacyjnego oraz 459,1 mln zł zysku netto jednostki dominującej - poinformowała spółka w raporcie. Rok wcześniej grupa LPP miała 32,3 mln zł zysku operacyjnego i 30,6 mln zł straty netto jednostki dominującej. EBITDA grupy w drugim kwartale 2021/22, czyli w okresie maj 2021 r. - lipiec 2021 r., wyniosła 863,8 mln zł wobec 308,1 mln zł rok wcześniej. Przychody grupy wyniosły 3,643 mld zł, co oznacza wzrost o 71,1 proc. rdr. Jak podano w prezentacji, to efekt dynamicznego wzrostu sprzedaży online oraz odbicia w sprzedaży offline ze względu na realizację odłożonego popytu i chęć dokonania zakupów w salonach stacjonarnych. Sprzedaż offline wyniosła ok. 2,82 mld zł wobec 1,47 mld zł rok wcześniej, a online ok. 0,79 mld zł (wzrost o 27,7 proc. rdr). Marża brutto grupy wyniosła w II kwartale 55,4 proc. wobec 47,6 proc. rok wcześniej. Poprawa wynika z korzystniejszych cen zakupu – zamówienia na kolekcję wiosenną składane były podczas apogeum pandemii oraz mniejszej rdr przeceny. Koszty SG&A/m kw. wzrosły o 14 proc. rdr. (…) (PAP Biznes)
Komentarz DM Banku BPS. Wyniki LPP za II kwartał 2021 są bardzo dobre. Spółka wypracowała 3,643 mld zł przychodów (wzrost o 71,1 proc. r/r), zysk operacyjny wyniósł 595 mln zł, a zysk netto jednostki dominującej 459,1 mln zł, co stanowi istotną poprawę wobec wyników rok wcześniej, w którym LPP odnotowała straty (odpowiednio 32,3 mln zł zysku operacyjnego i 30,6 mln zł straty netto jednostki dominującej). Tak dobre wyniki mają swoje źródło w efekcie odroczonego popytu spowodowanego pandemią, niskich cenach zakupu towaru (w trakcie trwania pandemii) oraz dynamicznym wzroście sprzedaży online. W naszej ocenie LPP bardzo dobrze sobie radzi w branży, której tradycyjne kanały dystrybucji zostały istotnie ograniczone przez pandemię. Podane wyniki stawiają także Spółkę w bezpiecznej sytuacji płynnościowej (na koniec lipca LPP posiadało ok. 580 mln zł gotówki netto). Przyszłe oczekiwania inwestorów będą z pewnością znajdowały się pod wpływem opublikowanych wyników, stąd Spółka planuje dalszą ekspansję. LPP zakłada, że w 2021/22 roku powierzchnia handlowa wzrośnie o 27 proc. rdr do 1.820,4 tys. m kw. Celem jest też dynamiczny wzrost sprzedaży online, do ponad 2,8 mld zł. Planowany capex ma wynieść 1,2 mld zł. Uważamy jednak, że przed Spółką jest wiele wyzwań, a podanw wyniki mogą się nie powtórzyć, z uwagi na m. in. zakłócenia łańcuchów dostaw (wysokie koszty transportu, opóźnienia w dostawach oraz przerwane procesy produkcyjne); kolejną falę zachorowań w II półroczu 21/22, wzrost kosztów HR, inflację oraz wahania walut, głownie dolara i euro względem złotego. (Ł. Bryl)
Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.
W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.
Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.
Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .
Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz. 1231).
ANALIZA TECHNICZNA WEEKLY
ANALIZY I REKOMENDACJE