Puls Parkietu

Opracowanie z dnia - 30.03.2023
  • Answear miał w IV kw. 24,5 mln zł zysku EBITDA, powyżej oczekiwań. Answear.com, spółka z branży e-commerce oferująca modę i produkty home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zanotował w czwartym kwartale 2022 roku 24,5 mln zł zysku EBITDA, o 11 proc. powyżej oczekiwań analityków. W całym zeszłym roku EBITDA wzrosła o ponad 33 proc., do 61,8 mln zł. W 2022 roku Answear miał 973,4 mln zł przychodów, co oznacza wzrost rdr o 42 proc. Marża na sprzedaży wyniosła 40,2 proc. w porównaniu z 43 proc. w 2021 roku. "Trudne warunki makroekonomiczne i wybuch wojny przeciw Ukrainie nie przeszkodziły nam w konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, polegającej na rozbudowie oferty produktowej, zwiększeniu sprzedaży marek premium oraz efektywnej ekspansji geograficznej. Odnotowaliśmy dynamiczny wzrost zarówno na nowych rynkach, jak i na tych, na których byliśmy już obecni od dłuższego czasu" - powiedział Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear. W minionym roku Answear powiększył udział marek premium w ofercie, który wyniósł 57 proc., co oznacza wzrost o 5 p.p. porównując do 2021 r. W samym IV kwartale ich udział wyniósł natomiast 60 proc. Spółka podała, że zwiększenie udziału marek premium w ofercie produktowej pozytywnie wpływa bezpośrednio na wzrost marży oraz wartość średniego koszyka, co przyczynia się do lepszych wyników finansowych firmy. "Oprócz zwiększania udziału marek premium w ofercie, na początku tego roku podpisaliśmy przedwstępną umowę przejęcia dwóch nowych marek: Sneakerstudio i PRM. (…) (PAP Biznes)

    Komentarz DM Banku BPS. IV kwartał to zazwyczaj najlepszy kwartał pod względem przychodów dla spółek odzieżowych. Stąd wyniki Answeara za IV kwartał są bardzo dobre. Mimo trudnego ostatniego roku naznaczonego wojną w Ukrainie, wysoką inflacją i spadkiem dochodu rozporządzalnego gospodarstw domowych z całego 2022 r. Zarząd Spółki również może być zadowolony (przychody wzrosły o 42 proc., w tym także na rynku ukraińskim, na którym, mimo tymczasowego zawieszenia sprzedaży, odnotowano wzrost przychodów o 34 proc. r/r). W IV kwartale Answear wypracował 364 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 40 proc. r/r i 56 proc. k/k. Oczekiwania kształtowały się na poziomie o 1,4 proc. niższym. Zysk netto wyniósł 16,8 mln zł i był wyższy niż rok temu o 53 proc. i ponad 10-krotnie większy niż w trzecim kwartale, w którym Answear wypracował zaledwie 1,4 mln zł zysku netto. Dobre wyniki Spółki potwierdzają pozytywne makrodane dotyczące sprzedaży detalicznej branży odzieżowej. O ile zagregowana sprzedaż detaliczna w Polsce wyraźnie zwalnia, to spowolnienia nie widać w kategorii odzieży i obuwia. Z punktu widzenia Answeara, do priorytetów należy obecnie zaliczyć poprawę rentowności, co ma się stać m. in. dzięki przejęciu dwóch marek z segmentu premium: Sneakerstudio i PRM, które skierowane są do młodego pokolenia. Od października 2022 notowania Spółki znajdują się w trendzie wzrostowym. Obecna cena (31,5 zł) dąży do historycznego maksimum z lutego 2021 na poziomie 39,1 zł. Dobre wyniki oraz wciąż niezła koniunktura w branży mogą stać się katalizatorem dalszych wzrostów notowań – najbliższy opór to 35 zł. (Ł. Bryl) 

    30.03.2023

Zastrzeżenia prawne

Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.

W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.

Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.

Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .

Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz. 1231).