Puls Parkietu

Opracowanie z dnia - 29.04.2022
  • INTER CARS SA miał w '21 prawie 700 mln zł zysku netto, zgodnie z szacunkami. Zysk netto Inter Cars w 2021 r. wyniósł 699,6 mln zł, czyli wzrósł o 109,5 proc. rdr. Przychody wzrosły o 33,7 proc. rdr do 12,24 mld zł - podał Inter Cars w raporcie rocznym. Wyniki są zgodne z podanymi wcześniej szacunkami. Prezes Maciej Oleksowicz ocenia, że rok 2022 z perspektywy rynku automotive aftermarket zapowiada się optymistycznie. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 908,7 mln zł, w porównaniu do 507,1 mln zł zysku w 2020 r. "W najbliższym czasie ekspansja geograficzna nie będzie naszym priorytetem. Koncentrujemy się na rynkach, na których jesteśmy już obecni i na nich będziemy chcieli umacniać pozycję lidera w każdym z segmentów. (...) W 2022 roku planujemy otwarcie kilkunastu nowych filii w krajach, w których prowadzimy działalność. W Polsce skupimy się na dalszym podnoszeniu i ujednoliceniu standardów już istniejących placówek" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Maciej Oleksowicz. (…) (PAP Biznes)

    Komentarz DM Banku BPS. Problemy z produkcją nowych samochodów sprzyjają Spółce Intercars, która zajmuje się dystrybucją części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Wyniki za 2021 rok oceniamy jako bardzo dobre. Przychody wzrosły o 33,7 proc. r/r do 12,24 mld zł, EBIT wyniósł 908,7 mln zł (wzrost o 44,2 proc. r/r), zaś zysk netto zwiększył się o 109,5 proc. r/r do 699,6 mln zł. Spółka poprawiła także rentowność netto (wzrost o 2,1 pp r/r do 5,7 proc.). Wyniki są zgodne z konsensusem, stąd nie spodziewamy się, aby informacja o nich miała istotne przełożenie na wzrosty notowań. Natomiast, z uwagi na fakt, że cena akcji spółek zależy w dużej mierze od oceny przyszłości przez inwestorów, widzimy potencjał do wzrostu notowań w długim terminie. Mimo ograniczenia działalności na Ukrainie (przychody w 2021 r. na tym rynku wyniosły ok. 4,8 proc. ogółu sprzedaży) i zniszczenia magazynu w obwodzie kijowskim (Spółka dokona odpisu aktualizacyjnego na kwotę 75 mln zł, co stanowi 10,7 proc. zysku netto na 2021 r.), w naszej ocenie, Intercars to jedna z niewielu spółek, dla której perspektywy rozwoju, w pełnym wyzwań roku 2022, są optymistyczne. Niska podaż nowych aut wynikająca z postpandemicznych problemów produkcyjnych, silny popyt na części zamienne oraz efekt odroczonego popytu sprzyjają stronie przychodowej Intercars. Z kolei, patrząc historycznie na rentowność Spółki, nie spodziewamy się jej zmniejszenia. Na koniec sesji w czwartek notowania wyniosły 406 zł, od początku roku kurs spadł o 14,2 proc. Podczas sesji piątkowej nie wykluczamy kontynuacji wczorajszych wzrostów. (Ł. Bryl)

    29.04

Zastrzeżenia prawne

Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.

W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.

Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.

Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .

Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz. 1231).