Puls Parkietu

Opracowanie z dnia - 27.09.2023
  • Answear miał w II kw. 15,7 mln zł zysku EBITDA i 11,4 mln zł zysku netto. Answear. com, spółka z branży e-commerce oferująca modę i produkty home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zanotowała w drugim kwartale 2023 roku 15,7 mln zł zysku EBITDA i 11,4 mln zł zysku netto. Konsensus PAP Biznes zakładał 16,2 mln zł zysku EBITDA i 9,9 mln zł zysku netto. W całym I półroczu 2023 r. przychody wyniosły 556 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. rdr., EBITDA zwiększyła się o 55 proc. rdr. do 31 mln zł, z kolei zysk netto wzrósł o 282 proc. rdr i osiągnął wartość 15 mln zł. "W I półroczu br. Answear .com konsekwentnie realizował strategię poprawiania oferty oraz zwiększania udziału marek premium w sprzedaży. Wyniki osiągnięte przez Spółkę odzwierciedlają również efekty realizowanej ekspansji geograficznej, nowe rynki odpowiadają za blisko 10 proc. sprzedaży w okresie 6 miesięcy 2023 roku. Spółka odbudowała swoją pozycję na rynku ukraińskim, na którym w I półroczu br. osiągnęła sprzedaż 156 mln zł" - napisano w komunikacie prasowym. "Jesteśmy zadowoleni z wypracowanych marż, w I półroczu br. marża na sprzedaży wyniosła 41,9 proc. co oznacza poprawę w stosunku do zeszłego roku o 0,7 p.p., pomimo zmniejszenia udziału sprzedaży na zasadzie komisu oraz dewaluacji hrywny" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear .com. (…) (PAP Biznes)

    Komentarz DM Banku BPS. Answear kontynuuje wysoką dynamikę sprzedaży. Obecnie w ofercie znajduje się ponad 700 marek i 200 tys. produktów (12 tys. produktów marki własnej i ponad 270 marek kategorii Home&Lifestyle) podzielone na 2 kategorie cenowe: Premium, Commercial i Entry Price. Spółka prowadzi działalność w 11 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, co zapewnia wysoką dywersyfikację sprzedaży (żaden kraj nie ma więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach). W I półroczu Spółka systematycznie wdrażała strategię polepszania oferty i zwiększania udziału marek premium w sprzedaży. W I połowie 2023 roku udział ten wzrósł do 58%, co stanowi wzrost w porównaniu z 53% z poprzedniego roku. Wyniki odzwierciedlają także efekty ekspansji geograficznej, gdzie nowe rynki przyczyniły się do niemal 10% całkowitej sprzedaży w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2023 roku, co oznacza ponad 15% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Spółka odnotowała również znaczący (niemal trzykrotny) wzrost sprzedaży na rynku ukraińskim, który w pierwszej połowie 2022 roku był wyłączony z działalności z powodu wojny. Dodatkowo, Spółka kontynuuje rozwijanie kolekcji marki własnej Answear.Lab, której sprzedaż w pierwszej połowie 2023 roku wzrosła o 40% w porównaniu z rokiem poprzednim. W samym II kwartale przychody wzrosły o 10,1 proc. r/r i 5,2 proc. k/k do 285,3 mln zł. Zysk netto jednostki dominującej z kolei wzrósł o 3,6 proc. r/r i aż 232,4 proc. k/k do 11,4 mln zł. Notowania Answeara od początku kwietnia poruszają się w konsolidacji 30-37 zł. Obecnie nie widzimy impulsów do wybicia kursu górą. (Ł. Bryl)

    Podsumowanie sesji 26.09.2023

    27.09.2023

Zastrzeżenia prawne

Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.

W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.

Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.

Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .

Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz. 1231).