Dino Polska miało w II kw. 196,2 mln zł zysku netto wobec konsensusu 200,2 mln zł zysku. Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w drugim kwartale 2021 roku 196,2 mln zł wobec 148 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 200,2 mln zł zysku netto. EBIT wyniósł 250,7 mln zł wobec 191,2 mln zł przed rokiem i był 3,3 % niższy od oczekiwań analityków na poziomie 259,1 mln zł. Wynik EBITDA grupy zwiększył się rok do roku o 29,8 % do 309,9 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 318 mln zł EBITDA. Przychody grupy wyniosły 3,25 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 32 % r/r. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości właśnie 3,25 mld zł. Marża EBITDA wyniosła 9,53 % i była o 0,15 pkt % niższa niż w II kw. 2020 r. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w II kwartale 2021 r. 11,7 %, po wzroście o 7,8 % w analogicznym okresie 2020 r. W całym pierwszym półroczu przychody grupy Dino wyniosły 6,01 mld zł i były o 28,3 % wyższe r/r. Sprzedaż LFL wzrosła o 9,5 % (13,3 % wzrostu przed rokiem). Koszt własny sprzedaży wzrósł w I półroczu o 27,6 %, do 4.497,8 mln zł. Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 30,7 %, do 1.022,3 mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 11,9 %, do 50,1 mln zł. EBITDA po I półroczu wyniosła 552,7 mln zł (wzrost o 28,9 % r/r), a zysk netto 341 mln zł (wzrost o 35,4 % r/r). Marża EBITDA wyniosła 9,19 %, podczas gdy w I półroczu 2020 r. było to 9,15 % Spółka podała w raporcie, że świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 37,4 % sprzedaży grupy w II kwartale i za 38 % w pierwszym półroczu 2021 r. (…) (PAP Biznes)
Komentarz DM Banku BPS. Dino na wczorajszej spadkowej sesji na GPW, było jedną z sześciu spółek, które zakończyły notowania na plusie. Kurs akcji znajduje się w silnym trendzie wzrostowym, gdyż kolejne raportowane przez Spółkę wyniki nie zawodzą inwestorów. Podobnie jest i tym razem, Dino zaprezentowało solidne wyniki, blisko rynkowego konsensusu. Dodatkowo Spółka podała informacje o tempie rozwoju. W I półroczu 2021 r. ukończona została budowa szóstego centrum dystrybucyjnego Dino Polska w Sieroniowicach w województwie opolskim. Trwała budowa centrum dystrybucyjnego w Sierpcu, w województwie mazowieckim. W II kwartale 2021 r. Dino Polska uruchomiło 91 nowych sklepów. Łącznie w I półroczu 2021 r. otwartych zostało 150 nowych sklepów w stosunku do 84 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec czerwca 2021 r. sieć Dino liczyła 1.622 markety, o 320 więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchni sali sprzedaży wyniosła 633,2 tys. m kw. (+25,4 proc. r/r). Dla porównania największa w Polsce sieć Biedronka miała 3 130 punktów sprzedaży, czyli o 120 więcej rok do roku i o zaledwie 15 więcej niż na koniec 2020 r. W tym roku ma otworzyć zaledwie 100 nowych sklepów. Jak widać, Dino rozwija się trzykrotnie szybciej i wielkość sieci to już połowa Biedronki. Inwestorzy liczą na to, że Dino powtórzy sukces Biedronki z lat 2009-2014, kiedy sieć rozrosła się z 1466 do 2587 sklepów, zdobywając pozycję lidera na polskim rynku. (A. Wizner)
Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.
W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.
Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.
Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .
Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz. 1231).
ANALIZA TECHNICZNA WEEKLY
ANALIZY I REKOMENDACJE