Zysk netto j.d. Inter Cars w III kw. '22 wyniósł 218,4 mln zł, wobec 215,3 mln zł konsensusu. Zysk netto j.d. Inter Cars w trzecim kwartale 2022 roku wzrósł do 218,4 mln zł z 195,8 mln zł zysku przed rokiem - poinformowała spółka. Wynik jest zgodny z średnią prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes na poziomie 215,3 mln zł. Skonsolidowany zysk netto za okres 9 miesięcy 2022 roku wzrósł do 543,3 mln zł z 473,9 mln zł rok wcześniej. EBITDA w III kwartale 2022 roku wyniosła 359,5 mln zł i była o 9 proc. wyższa od konsensusu. EBIT wyniósł w tym okresie 320,9 mln zł i okazał się o 8 proc. wyższy od konsensusu. Przychody grupy w trzecim kwartale wyniosły 3.936,3 mld zł, czyli były zbliżone do oczekiwań. W okresie 9 miesięcy 2022 roku grupa odnotowała 24,9 proc. wzrost skonsolidowanych przychodów w ujęciu rdr do poziomu 10,93 mld zł. "Wysoka dynamika sprzedaży była efektem utrzymującego się wysokiego popytu oraz wysokich kosztów produkcji, które powodowały automatyczny wzrost cen, a także rozwoju sprzedaży na rynkach zagranicznych. Popyt na części zamienne był dodatkowo wspierany spadkiem sprzedaży nowych aut osobowych (mierzonej liczbą rejestracji) w Europie w odniesieniu do pierwszych sześciu miesięcy ubiegłego roku. Mniejsza sprzedaż nowych aut powodowała konieczność dłuższej eksploatacji dotychczasowych, używanych aut, a zatem również ich napraw i serwisowania" - napisano w raporcie. Sprzedaż eksportowa rozumiana jako sprzedaż realizowana przez zagraniczne spółki dystrybucyjne oraz sprzedaż bezpośrednia (z Inter Cars) do kontrahentów zagranicznych wzrosła o 29 proc. rdr. (…) (PAP Biznes)
Komentarz DM Banku BPS. Wyniki za III kwartał podane przez Inter Cars są lepsze niż w poprzednim kwartale oraz w analogicznym okresie roku poprzedniego, a także wyższe od oczekiwań. Największy wzrost r/r Spółka odnotowała na poziomie zysku EBITDA i EBIT (wzrosty o odpowiednio 25,6 proc. i 25,7 proc. r/r), które były jednocześnie wyższe od oczekiwań o odpowiednio 8,5 proc. i 8,3 proc. Z kolei, z uwagi na większe tempo wzrostu przychodów niż zysku netto (24,2 proc. wobec 11,6 proc. r/r), zmniejszeniu ulegała marża netto, która na koniec III kwartał ukształtowała się na wciąż zadowalającym poziomie 5,5 proc. (spadek o 0,63 p.p.). Warto odnotować, że po stronie przychodów Spółka odnotowała wzrost sprzedaży na prawie wszystkich rynkach geograficznych (z wyjątkiem Ukrainy). Biorąc pod uwagę pierwsze 9 miesięcy 2022 r. największe wzrosty miały miejsce w Serbii (plus 165 proc.), Grecji (plus 70 proc.) oraz w Niemczech (plus 61 proc.). Poprawa wyników na wszystkich poziomach ma swoje źródło w trwających problemach rynkowych z dostępnością nowych samochodów, co wydłuża cykl eksploatacji aut używanych, a tym samym zwiększa popyt na części zamienne. Na wartość przychodów pozytywnie wpływał także słaby kurs złotówki. Od początku roku notowania Inter Cars spadły o 8,7 proc., natomiast od końca października na akcjach Spółki mają miejsce wzrosty. Nie wykluczamy, że dobre i lepsze od oczekiwań wyniki kwartalne mogą wzmocnić trend wzrostowy. (Ł. Bryl)
Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.
W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.
Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.
Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .
Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz. 1231).
ANALIZA TECHNICZNA WEEKLY
ANALIZY I REKOMENDACJE