Puls Parkietu

Opracowanie z dnia - 04.10.2023
  • Answear zwiększył w III kw. przychody wg MSSF o 16,7 proc. rdr do 272,6 mln zł (opis). Answear wstępnie szacuje, że sprzedaż online spółki wzrosła w III kw. rdr o 13,5 proc. do 276,3 mln zł. Przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wyniosły w tym okresie 272,6 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 16,7 proc. - poinformowała spółka w komunikacie. Przychody ze sprzedaży za trzy kwartały 2023 r. wyniosły 827 mln zł i wzrosły rdr o 36,1 proc. Sprzedaż online za 9 miesięcy wyniosła 827 mln zł i wzrosła o 36,2 proc. rdr. "Za nami wymagający III kw., w którym dostrzegliśmy pierwsze objawy spowolnienia w branży i słabnącego popytu konsumenckiego. Oprócz tego nie pomogło nam przedłużające się lato i wysokie temperatury we wrześniu w Polsce oraz w pozostałych krajach, w których prowadzimy działalność. W efekcie dynamiki wzrostu sprzedaży w III kw. br. nie są tak imponujące jak w poprzednich okresach, niemniej udaje nam się wciąż utrzymywać wzrosty na dwucyfrowym poziomie – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek. Spółka podała, że trudne warunki makroekonomiczne notowane we wskaźnikach sprzedaży detalicznej spowodowały, że otoczenie rynkowe dla branży fashion stało się bardzo wymagające, a spowolnienie i słabnący popyt konsumencki, którego pierwsze oznaki spółka zaobserwowała już w ostatnich tygodniach czerwca, widoczne były w całym trzecim kwartale br. "W I połowie 2023 roku Answear zrealizował sprzedaż powyżej zakładanych planów, czego efektem było wejście w okres letnich wyprzedaży z dobrze odsprzedaną kolekcją SS23, a w konsekwencji z niskim poziomem zapasów. Mniejsza presja na wyprzedaż poniżej zakładanej marży spowodowała, że spółka nie angażowała się w udział w agresywnej wojnie cenowej mającej miejsce w tym okresie, ze względu na działanie konkurencji" - napisano. (…). (PAP Biznes)

    Komentarz DM Banku BPS. Wzrost przychodów Answeara w III kwartale, mimo, że dwucyfrowy (16,7 proc.), był mniejszy niż w poprzednich kwartałach, do czego Spółka przyzwyczajała inwestorów w ostatnim czasie. Jest to pochodna z jednej strony słabszego zachowania konsumentów, dobrej pogody (im cieplej, tym mniejsza sprzedaż droższych towarów) oraz wysokiej bazy odniesienia. W skali dotychczasowych 9 miesięcy sprzedaż wzrosła o 36,1 proc. r/r do 827 mln zł. Obecnie Spółka wkracza w najlepszy sprzedażowo okres, kluczowym wzywaniem pozostaje jednak utrzymanie rentowności.  Marża netto w II kwartale wyniosła 4 proc., podczas gdy rok wcześniej 3,6 proc. Tym samym uważamy, że w przypadku Answeara marże mają wciąż potencjał do poprawy, choć otoczenie temu nie sprzyja. Wzrost płacy minimalnej oraz spadająca, ale wciąż wysoka inflacja zwiększa oczekiwania płacowe pracowników generują presję na wzrost kosztów sprzedaży. Od początku roku notowania Answeara wzrosły o 9 proc., mimo, że od połowy września Spółka jest w silnym trendzie spadkowym (akcje straciły już 20 proc.). (Ł. Bryl)

    Podsumowanie sesji 03.10.2023

    04.10.2023

Zastrzeżenia prawne

Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.

W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.

Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.

Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .

Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz. 1231).