Digital Network zakłada do '25 wzrost rentowności marży EBIT do 45 proc. Digital Network chce skoncentrować się na działalności na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej, zakłada wzrost rentowości marży EBIT do 45 proc. - poinformowała spółka w strategii na lata 2022-2025. "Celem strategicznym Digital Network SA na lata 2022-2025 jest systematyczny wzrost kapitalizacji Spółki oraz generowanie ponadprzeciętnego zwrotu z kapitału. Wypracowanie odpowiedniego poziomu marży zysku netto pozwoli na wypłatę dywidendy począwszy od podziału zysku za 2022 rok" - napisano w komunikacie. Spółka zakłada m.in. sprzedaż aktywów wchodzących w skład grupy kapitałowej Digital Network niezwiązanych bezpośrednio z rynkiem cyfrowej reklamy zewnętrznej. Planuje wzrost pojemności reklamowej sieci o 10-15 proc. rocznie. (PAP Biznes)
Komentarz DM Banku BPS. Digital Network to Grupa działająca na rynku medialno-marketingowym zajmująca się produkcją i dystrybucją treści wideo poprzez telewizję (w tym m.in. kanały 4FUN.TV i GOLD HITS) oraz poprzez rozwiązania typu second screen (aplikacja 4FUN APP). Grupa zajmuje się również produkcją reklam (w tym reklam zewnętrznych). Obecna strategia zakłada koncentrację na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej oraz sprzedaż aktywów nie związanych bezpośrednio z reklamą zewnętrzną. Działanie to wynika z chęci zwiększenia rentowności Grupy, w tym przede wszystkim rentowności zysku operacyjnego, który do 2025 roku ma wynieść 45 proc. Od czasu debiutu giełdowego w 2010 Grupa nigdy nie osiągnęła tak wysokiej rentowności EBIT. Najwyższa rentowność została odnotowana w 2010 r. (38 proc.), aczkolwiek przy znacznie niższych przychodach (16,4 mln zł wobec 35,3 mln zł w 2021). Średnia rentowność z ostatnich czterech lat to zaledwie 16 proc., przy czym w I kwartale 2022 r. wartość ta była wyższa od przeciętnej i wyniosła 24 proc. W naszej ocenie odejście od rynku medialnego wynikać może z silnej konkurencji o (specyficznego) odbiorcę, w tym przede wszystkim ze strony podmiotów zagranicznych oferujących treści poprzez platformy streamingowe (Netflix, HBO, Amazon Prime, Youtube), co tworzy silną presję na obniżkę kosztów, uniemożliwiając generowanie zadowalających marż. Skoncentrowanie na cyfrowej reklamie zewnętrznej wydaje się z kolei perspektywiczne, aczkolwiek kluczowy będzie rozwój gospodarki i ewentualna recesja skutkująca spadkiem wysokości budżetów marketingowych przedsiębiorstw. (Ł. Bryl)
Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.
W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.
Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.
Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .
Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz. 1231).
ANALIZA TECHNICZNA WEEKLY
ANALIZY I REKOMENDACJE