Cyberbezpieczeństwo

Szanowni Klienci,

ostrzegamy przed oszustami, którzy mogą podejmować próby kontaktowania się z Państwem telefonicznie, e-mailowo lub za pomocą popularnych komunikatorów.

Oszuści mogą podawać się za pracownika instytucji finansowej w tym Domu Maklerskiego, doradcy finansowego, pracownika Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), instytucji państwowej lub policjanta, prokuratora czy funkcjonariusza np. CBA/CBŚP.

Przestępcy potrafią wykorzystywać systemy telekomunikacyjne. Mogą podszyć się pod dowolny numer telefonu, np. infolinię instytucji finansowej, różnych instytucji państwowych lub podmiotów gospodarczych.

Oszuści mogą zadzwonić pod różnym pretekstem: np. ws. weryfikacji nieistniejącej transakcji, zablokowanego rachunku, specjalnej akcji Policji/CBA lub przedstawienia oferty inwestycyjnej. Mogą nakłaniać do podania danych osobowych, danych karty płatniczej, hasła i loginu do systemu transakcyjnego. Mogą zachęcać do instalacji dodatkowego oprogramowania, np. AnyDesk lub QuickSupport TeamViewer, które może zdalnie kontrolować Państwa komputer lub smartfon.

Dlatego prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

Informujemy, że pracownicy Domu Maklerskiego nigdy nie proszą o:
· Login i hasło do logowania do systemu transakcyjnego;
· Dane kart płatniczych;
· Instalację aplikacji i komunikatorów np. AnyDesk lub TeamViewer Quick Support;
· Login i hasło do logowania do serwisów bankowości internetowej.

Dom Maklerski nie wysyła również żadnych e-maili z aktywnymi linkami kierującymi do pobierania aplikacji.

Jeżeli skontaktuje się z Państwem ktokolwiek podający się za pracownika Domu Maklerskiego Banku BPS S.A., żądając podania danych wskazanych powyżej, prosimy o niezwłoczny kontakt:
· telefoniczny pod numerem infolinii: 801 321 456 lub +48 22 539 50 16 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 -17:15
· e-mailowy pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.