Gotowy
by zacząć?

Kontakt

Infolinia: 
od poniedziałku do piątku
w godzinach 8:00 - 17:15

tel.: 801 321 456
tel.: (22) 539 - 50 - 16


fax: (22) 539 - 55 - 56

mail: dm@dmbps.pl
AAA

Puls Parkietu - rynek akcji

Archiwum Archiwum

Opracowanie z dnia - 16.07.2021

Informacje dnia

BRAND24
Liczba klientów Brand 24 w II kwartale 2021 roku. Zarząd Brand 24 S.A. przekazuje informacje o działalności handlowej Spółki i spółki zależnej w II kwartale 2021 r. Według danych o sprzedaży na koniec II kwartału 2021 r. Brand24 posiadał 3737 aktywnych klientów, co oznacza, że liczba klientów netto wzrosła o 127 w ujęciu kwartał do kwartału. Natomiast na dzień 30 czerwca 2020 r. liczba aktywnych klientów Brand24 wynosiła 3091. Emitent wskazuje przy tym, iż w okresie II kwartału 2021 roku istotnie lepszym miesiącem z pkt widzenia pozyskania klientów był kwiecień br., podczas gdy w maju i czerwcu br. dynamika pozyskania nowych klientów była niższa, co w ocenie Emitenta wynika z wcześniejszego rozpoczęcia sezonu wakacyjnego związanego z odmrażaniem turystyki. Emitent zaznacza, że jego oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych. Przychód generowany przez poszczególnych klientów różni się w zależności od wybranego planu abonamentowego oraz liczby monitorowanych kluczowych zwrotów.(ESPI RB NR 16/2021)
Komentarz DM Banku BPS. Drugi kwartał 2021 był piątym z rządu, w którym Brand24 zwiększył liczbę klientów. W ujęciu rocznym liczba aktywnych klientów Brand24 wzrosła o 20,9 % - z 3 091 do 3 737. Według prezesa Sadowskiego wyniki sprzedażowe Spółki w drugim kwartale są niezłe na tle II kw. ubiegłego roku, choć słabsze niż w I kw. 2021. Jego zdaniem, wynika to z wcześniejszego i silniejszego niż zwykle „efektu wakacji" - skumulowanego przez ostatnie dwa lata. W pierwszym kwartale 2021 Brand24 zanotował 3,54 mln zł przychodów i 35 tys. zł zysku netto, wobec 3,23 mln zł przychodów i 428 tys. zł straty netto rok wcześniej. Na początku maja Spółka po trzech latach obecności na NewConnect przeniosła się na rynek główny GPW, nie emitując przy tym nowych akcji. Równocześnie otrzymała 3,8 mln zł z unijnych funduszy na wsparcie projektu związanego z zastosowaniem sztucznej inteligencji w narzędziach analitycznych. W naszej ocenie, przy aktualnej strukturze kosztowej liczba klientów powyżej poziomu ok. 3,5 tys. powinna umożliwić generowanie dodatniej rentowności netto w ujęciu kwartalnym, więc oczekujemy również dobrego wyniku za II kw. Dobre dane powinny pozwolić notowaniom przebić się przez aktualny opór na poziomie minimów z 2018 roku (ok. 30 zł.) i kontynuować rozpoczęty pod koniec ubiegłego roku impuls wzrostowy. (A. Wizner)

Pobierz Puls Parkietu Pobierz Puls Parkietu

Partnerzy

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji >>
[x]