Gotowy
by zacząć?

Kontakt

Infolinia: 
od poniedziałku do piątku
w godzinach 8:00 - 17:15

tel.: 801 321 456
tel.: (22) 539 - 50 - 16


fax: (22) 539 - 55 - 56

mail: dm@dmbps.pl
AAA

Puls Parkietu - rynek akcji

Archiwum Archiwum

Opracowanie z dnia - 06.07.2021

Informacje dnia

VRG
VRG nadal planuje pobić rekord w e-commerce. Ambicją zarządu jest pokazać strategię w tym kwartale i dowieźć wyniki. Potem pomyśli o przejęciach.Przed czerwcowym walnym zgromadzeniem gotowa miała być strategia dla modowo-jubilerskiej grupy VRG. Spółka jej jednak nie opublikowała. Zarząd ma co do tego swoje ambicje, ale co z nich wyjdzie, zależy od nowej rady nadzorczej. Plany na ten rok menedżerowie podtrzymują. Około 105 mln zł, o 26,1 % więcej niż przed rokiem, wyniosły w czerwcu przychody odzieżowo-jubilerskiej grupy VRG. Był to kolejny miesiąc poprawy po pandemicznym roku. W sumie po sześciu miesiącach skonsolidowane przychody spółki są wyższe niż przed rokiem o 11,7 % W zestawieniu z danymi półrocznymi z 2019 r. są zaś o około 14 % niższe. Wynoszą 416 mln zł. Marża brutto Grupy VRG poprawiła się o 4,1 pkt %, do 51,3 % (…) Źródło: Parkiet (parkiet.com)  https://www.parkiet.com/Handel-i-konsumpcja/307069980-VRG-nadal-planuje-pobic-rekord-we-commerce.html

Komentarz DM Banku BPS. W czerwcu VRG odnotowało wzrost przychodów zarówno w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler, Bytom – przychody wyniosły około 61,5 mln zł i były wyższe o ok. 22,8% r/r), jak i jubilerskim (przychody marki W.Kruk wyniosły około 41 mln zł i były wyższe o ok. 31,9% r/r). VRG dostrzega w wynikach sprzedaży efekt tzw. odroczonego popytu konsumpcyjnego, który jest widoczny zarówno w segmencie detalicznym jak i e-commerce. Na koniec czerwca VRG dysponuje ok. 530 sklepami wszystkich marek o łącznej powierzchni sprzedaży 52,4 tys. m2 (niższa o 0,6% r/r). W naszej ocenie VRG jest na dobrej ścieżce odbudowy wyników po pandemii. Widoczna w I półroczu poprawa marży brutto (mniej promocji) i zachowanie dyscypliny kosztowej oraz utrzymanie udziału e-commerce na poziomie ok. 20% przychodów, pozwalają z optymizmem patrzeć na kolejne miesiące.  (A. Wizner)
Pobierz Puls Parkietu Pobierz Puls Parkietu

Partnerzy

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji >>
[x]