Gotowy
by zacząć?

Kontakt

Infolinia: 
od poniedziałku do piątku
w godzinach 8:00 - 17:15

tel.: 801 321 456
tel.: (22) 539 - 50 - 16


fax: (22) 539 - 55 - 56

mail: dm@dmbps.pl
AAA

Puls Parkietu - rynek akcji

Archiwum Archiwum

Opracowanie z dnia - 06.04.2021

Informacje dnia

ZAKŁADY PRZEMYSŁU CUKIERNICZEGO OTMUCHÓW
Otmuchów ma mniejszą stratę, niż szacował. Nie 1,7 mln zł, a 0,5 mln zł wyniosła strata operacyjna producenta słodyczy w 2020 r. Zapowiada wydanie ponad 44 mln zł na inwestycje w tym roku. Notowane na GPW ZPC Otmuchów szacowały w lutym, że miały w 2020 r. 232 mln zł przychodów, 12,8 mln zł zysku EBITDA i 1,7 mln zł straty operacyjnej. Finalne, zaraportowane wyniki okazały się inne. Wyniosły odpowiednio 230,8 mln zł (+8,5 % r/r), 13 mln zł (w porównaniu do 2,3 mln zł straty w 2019 r.) oraz 0,5 mln zł straty operacyjnej (wobec 16,5 mln zł straty rok wcześniej). Spółka miała też 1,7 mln zł straty netto – w 2019 r. wyniosła 15,8 mln zł. „Mimo wycofania z oferty części asortymentu, rezygnacji z niektórych kontraktów, czy dużym problemem ze zbytem towarów, którego doświadczyliśmy w związku z lockdownem przed Wielkanocą w roku 2020, wygenerowaliśmy ponad 230 mln zł sprzedaży, co stanowi wzrost o prawie 20 mln zł” – pisze w liście do akcjonariuszy Marek Piątkowski, prezes ZPC Otmuchów. Spółka informuje, że w 2020 r. ograniczyła wydatki w związku z powrotem do rentowności. Na nowe środki trwałe i inwestycje odtworzeniowe przeznaczyła około 6 mln zł. (…) Źródło: Puls Biznesu (pb.pl) https://www.pb.pl/otmuchow-ma-mniejsza-strate-niz-szacowal-1112888

Komentarz DM Banku BPS.  W naszej ocenie korekta wyników za 2020 jest pozytywnym zaskoczeniem. Na uwagę zwraca spory 8,5% wzrost przychodów, wygenerowany mimo trudnego roku. Pokazuje to że rynek słodyczy i przekąsek podobnie jak inne segmenty branży spożywczej jest rynkiem dość stabilnym. Według wiceprezesa Frajtaka, rynek sprawnie dostosował się do nowej rzeczywistości. Obecnie ograniczenia wprowadzone w związku z pandemią mają już nieznaczny wpływ na wielkość sprzedaży, ponieważ Spółka zadbała o to aby jej produkty pojawiły się w szerokiej dystrybucji zarówno w kanale nowoczesnym jak i tradycyjnym. Naszym zdaniem, ponowne ograniczenia w czasie Świąt Wielkanocnych powodują, że nie liczymy na wzrost przychodów w tym, jednym z dwóch najlepszych dla producentów słodyczy okresie. (A. Wizner)
Pobierz Puls Parkietu Pobierz Puls Parkietu

Partnerzy

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji >>
[x]