Gotowy
by zacząć?

Kontakt

Infolinia: 
od poniedziałku do piątku
w godzinach 8:00 - 17:15

tel.: 801 321 456
tel.: (22) 539 - 50 - 16


fax: (22) 539 - 55 - 56

mail: dm@dmbps.pl
AAA

Puls Parkietu - rynek akcji

Archiwum Archiwum

Opracowanie z dnia - 22.02.2021

Informacje dnia

ZAKŁADY PRZEMYSŁU CUKIERNICZEGO OTMUCHÓW
Grupa Otmuchów zamieniła stratę w zysk. Giełdowy producent słodyczy poprawił wyniki w porównaniu do 2019 r. Szczególnie dobry okazał się ostatni kwartał. Notowany na GPW ZPC Otmuchów, producent słodyczy m.in. marki Odra, przedstawił szacunkowe wyniki za 2020 r. Przychody wyniosły 232 mln zł (+ 8,9 % r/r), EBITDA 12,8 mln zł (wobec 2,4 mln zł straty rok wcześniej), a strata operacyjna 1,7 mln zł (w porównaniu do 16,5 mln zł w 2019 r.). W IV kw. 2020 r. spółka zanotowała 67 mln zł przychodów (+26,4 % r/r), 5,6 mln zł zysku na poziomie EBITDA (wobec 6,8 mln zł straty w analogicznym okresie poprzedniego roku) i 1,9 mln zł zysku operacyjnego (w porównaniu do 10,2 mln zł straty w IV kw. 2019 r.). – Tak dobre zakończenie roku zawdzięczamy przeprowadzonym projektom optymalizacyjnym, które znacząco poprawiły rentowność netto firmy. To była właściwa pozycja wyjściowa do formułowania nowej strategii – mówi cytowany w komunikacie prasowym Marek Piątkowski, prezes ZPC Otmuchów. Nowa strategia spółki zakłada m.in. rozwój posiadanych marek Odra i FreeYu, rozbudowa zakładu produkcyjnego w Otmuchowie, wprowadzenie nowych form konfekcji oraz utworzenie centrum badawczo-rozwojowego.  Źródło: Puls Biznesu (pb.pl)https://www.pb.pl/grupa-otmuchow-zamienila-strate-w-zysk-1108939
Komentarz DM Banku BPS.  Szacunkowe wyniki Grupy Otmuchów za 2020 rok oceniamy jako dobre. Rynek słodyczy i przekąsek jest, podobnie jak inne segmenty branży spożywczej, rynkiem o dość stabilnej charakterystyce. Po zawirowaniach, głównie w drugim kwartale 2020 roku, w drugiej połowie roku popyt wrócił do normy. W naszej ocenie, do dobrych wyników Spółki przyczynił się rozwój eksportu, który po trzech kw. 2020 wzrósł do prawie 25%, wobec 13,6% w analogicznych okresie rok wcześniej. Mimo trudności w prezentacji oferty, związanych z odwoływanymi targami branżowymi oraz ograniczonymi spotkaniami biznesowymi, uważamy ze Spółka poradziła sobie całkiem nieźle. Do dalszego wzrostu zdaniem prezesa Piątkowskiego powinien przyczynić się zmieniający trend w preferencjach klientów, którzy coraz częściej wybierają dobre produkty za przystępną cenę, kosztem tych opatrzonych topową marką. (A. Wizner)
Pobierz Puls Parkietu Pobierz Puls Parkietu

Partnerzy

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji >>
[x]