Informacje dnia
VRG |
Mniejsze przychody nie bolą VRG. Giełdową spółkę odzieżową zadowala uzyskanie dodatniego poziomu EBITDA i spadek przychodów niższy od zakładanego. To musiał być szczególny rok, skoro przychody niższe r/r o 20,1 % dają powód do optymizmu. A to dlatego, że właściciel m.in. marek Vistula, Bytom i W.Kruk jeszcze w listopadzie spodziewał się spadku na poziomie 25 % Uzyskał wstępnie 853,4 mln zł przychodów i 419,8 tys. zł zysku brutto (-24,5 % r/r), natomiast marża spadła o 2,9 pkt %, do 49,2 %– Biorąc pod uwagę okoliczności, zwłaszcza poświąteczny, niespodziewany lockdown, jesteśmy usatysfakcjonowani z ograniczenia spadku. Wstępne szacunki wskazują, że utrzymaliśmy w 2020 r. dodatni poziom EBITDA, zgodnie z założeniami. Szczególnie zadowoliły nas wyniki segmentu jubilerskiego – w grudniu były rekordowe, zanotowaliśmy wzrost o ponad 3 % – komentuje Michał Zimnicki, wiceprezes VRG. Łączne przychody w grudniu były niższe r/r o 17,1 % Duży ubytek w segmencie odzieżowym miał związek z ograniczeniem imprez, w tym sylwestrowych. (…) Źródło: Puls Biznesu (pb.pl)https://www.pb.pl/mniejsze-przychody-nie-bola-vrg-1104990
Komentarz DM Banku BPS. Komentując wyniki Zarząd VRG jest również zadowolony z wartości przychodów z e-commerce. Ich udział wyniósł 25%, względem prognozowanych ostatnio 30%, co świadczy o tym, że sprzedaż w sklepach tradycyjnych szła lepiej niż było to zakładane. Celem z marca było przekroczenie progu 20%. W naszej ocenie, mimo że rok 2020 był dla VRG dużym wyzwaniem, Spółka poradziła sobie dobrze. Prace nad rozwojem e-commerce, obniżeniem kosztów oraz optymalizację kapitału obrotowego przyniosły pozytywne skutki. Należy jednak zauważyć, że przedstawione wyniki nie odzwierciedlają materializacji ryzyka ponownego zamknięcia sklepów, z czym mamy aktualnie do czynienia, a co będzie dopiero widoczne w wynikach za I kw. 2021. (A. Wizner) |